top of page

AUDIOGRAFTJENESTER

Vi tilpasser en topp moderne høreapparatløsning for deg. Etter at du har utført hørselstester, finner vi ut hva slags høreapparat som passer deg. Vi tilpasser og gir deg flere alternativer å velge mellom.

Audiograftjenester

AudioPlus Norge med tilhørende selvstendige audiografklinikker er helprivat, som betyr at du velger å betale både for tjenester og produkter. Vi har kort ventetid og oppdatert kompetanse på de nyeste produktene som finnes. 

 

Konsultasjon hos fastlege og øre-nese-hals (ØNH)-lege i forkant av høreapparattilpasningen er dermed ikke nødvendig. Dette er en utmerket løsning for deg som ønsker rask hjelp. Vi kan også tilby leie av høreapparater i perioden fram til du eventuelt får nye høreapparater via NAV, dersom det er å foretrekke. Det er også mulig å gjennomføre fjernjustering av nye høreapparater om du ikke har mulighet til å reise til våre klinikker.

 

Dersom vi oppdager eller finner symptomer på at du trenger å gjennomføre ØNH-undersøkelse, anbefaler vi videre henvisning til avtalespesialist via din fastlege.

Vi tilbyr to ulike kundeforløp i forbindelse med tilpasning av nye høreapparater:

Trenger du helt nye høreapparat? I løpet av 5 konsultasjoner får du:

  • Utvidet hørselstest og informasjon om anskaffelse av høreapparater

  • Høreapparatvurdering/kartlegging og ev. avstøpning til formstøpte propper

  • Høreapparattilpasning og informasjon om bruk og stell

  • Informasjon om høreapparatforsikring og prøveperiode

  • Tilpasning av mobilapp og ev. ekstrautstyr til mobil og TV

  • Høreapparatkontroll og justering av lydbilde og andre funksjoner etter behov

  • Avsluttende kontroll og betaling av høreapparater om du ikke ønsker å stå i lang helsekø i det offentlige

  • Startpakke med serviceprodukter til høreapparater

 

NB! Ved leie av høreapparater i påvente av nye høreapparater via NAV betaler du månedlig leie i tillegg til konsultasjon.

Trenger du å fornye tapt høreapparat? I løpet av 1-3 konsultasjoner får du:

  • Ny hørselsetest – om behov

  • Kartlegging med tanke på bestilling av høreapparat(er) og ørepropp(er)

  • Bistand på tapsmelding til forsikring ved behov

  • TiIpasning av ny(e) høreapparater og ørepropp(er)

  • Etterkontroll av lydbilde/forsterkning ved behov

Videre oppfølging:

Når du har fått tilpasset nye høreapparater, vil du få tilbud om å bli kalt inn til årskontroll av hørsel og høreapparater.

Hørselen kan endre seg og høreapparatene kan trenge en sjekk og oppdatering.

Hvis det trengs, så sørger vi for å:

  • Oppdatere programvare i høreapparatene

  • Skifte propper og slanger

  • Bytte filter og rense mikrofoner

  • Endre erfaringsnivå i høreapparatene – slik at det passer deg nå

I tilfeller hvor du har fått dårligere hørsel, etterjusterer vi forsterkningen og andre funksjoner i høreapparatene. Det samme gjelder om du og hjernen din har blitt mer vant til lyd – erfaringsnivå i høreapparatene bør da oppdateres.

Dersom høreapparatet er defekt, og vi ikke klarer å reparere det, sender vi høreapparatet inn til hovedleverandør for reparasjon. Denne typen reparasjoner dekkes som oftest av NAV. Du får da tilbud om å leie alternative høreapparater i perioden dine høreapparater er inne til reparasjon.

 

Dersom du ikke ønsker årlig innkalling til kontroll, er det mulig å bestille konsultasjon etter behov. Dette gjelder også for høreapparatbrukere som har fått tildelt sine høreapparater ved andre audiografklinikker

For mer info og priser: Se nettbutikk

For timebestilling: Ring 990 99 779 eller bestill time via vårt skjema.

bottom of page