
Audiograftjenester
AudioPlus Norge med tilhørende selvstendige audiografklinikker er helprivat, som betyr at du velger å betale både for tjenester og produkter. Vi har kort ventetid og oppdatert kompetanse på de nyeste produktene som finnes.
Konsultasjon hos fastlege og øre-nese-hals (ØNH)-lege i forkant av høreapparattilpasningen er dermed ikke nødvendig. Dette er en utmerket løsning for deg som ønsker rask hjelp. Vi kan også tilby leie av høreapparater i perioden fram til du eventuelt får nye høreapparater via NAV, dersom det er å foretrekke. Det er også mulig å gjennomføre fjernjustering av nye høreapparater om du ikke har mulighet til å reise til våre klinikker.
Dersom vi oppdager eller finner symptomer på at du trenger å gjennomføre ØNH-undersøkelse, anbefaler vi videre henvisning til avtalespesialist via din fastlege.
Vi tilbyr to ulike kundeforløp i forbindelse med tilpasning av nye høreapparater:
Trenger du helt nye høreapparat? I løpet av 5 konsultasjoner får du:
-
Utvidet hørselstest og informasjon om anskaffelse av høreapparater
-
Høreapparatvurdering/kartlegging og ev. avstøpning til formstøpte propper
-
Høreapparattilpasning og informasjon om bruk og stell
-
Informasjon om høreapparatforsikring og prøveperiode
-
Tilpasning av mobilapp og ev. ekstrautstyr til mobil og TV
-
Høreapparatkontroll og justering av lydbilde og andre funksjoner etter behov
-
Avsluttende kontroll og betaling av høreapparater om du ikke ønsker å stå i lang helsekø i det offentlige
-
Startpakke med serviceprodukter til høreapparater
NB! Ved leie av høreapparater i påvente av nye høreapparater via NAV betaler du månedlig leie i tillegg til konsultasjon.
Trenger du å fornye tapt høreapparat? I løpet av 1-3 konsultasjoner får du:
-
Ny hørselsetest – om behov
-
Kartlegging med tanke på bestilling av høreapparat(er) og ørepropp(er)
-
Bistand på tapsmelding til forsikring ved behov
-
TiIpasning av ny(e) høreapparater og ørepropp(er)
-
Etterkontroll av lydbilde/forsterkning ved behov
Videre oppfølging:
Når du har fått tilpasset nye høreapparater, vil du få tilbud om å bli kalt inn til årskontroll av hørsel og høreapparater.
Hørselen kan endre seg og høreapparatene kan trenge en sjekk og oppdatering.
Hvis det trengs, så sørger vi for å:
-
Oppdatere programvare i høreapparatene
-
Skifte propper og slanger
-
Bytte filter og rense mikrofoner
-
Endre erfaringsnivå i høreapparatene – slik at det passer deg nå
I tilfeller hvor du har fått dårligere hørsel, etterjusterer vi forsterkningen og andre funksjoner i høreapparatene. Det samme gjelder om du og hjernen din har blitt mer vant til lyd – erfaringsnivå i høreapparatene bør da oppdateres.
Dersom høreapparatet er defekt, og vi ikke klarer å reparere det, sender vi høreapparatet inn til hovedleverandør for reparasjon. Denne typen reparasjoner dekkes som oftest av NAV. Du får da tilbud om å leie alternative høreapparater i perioden dine høreapparater er inne til reparasjon.
Dersom du ikke ønsker årlig innkalling til kontroll, er det mulig å bestille konsultasjon etter behov. Dette gjelder også for høreapparatbrukere som har fått tildelt sine høreapparater ved andre audiografklinikker
For mer info og priser: Se nettbutikk
For timebestilling: Ring 990 99 779 eller bestill time via vårt skjema.